Képzeld el, hogy építkezel. Nem te rakod a téglákat, de te mondod meg, milyen legyen az otthonod. Az álomotthonod. Egy weboldal pont ilyen. A kivitelező pedig a webdesigner. Ezért nem mindegy, kit engedsz be a digitális nappalidba.

Ebben a cikkben végigvezetlek azokon a szempontokon, amik segítenek jó döntést hozni. Olyat, amit nem bánsz meg két év múlva, amikor már a Google-ről jön a forgalom, a feliratkozók pedig özönlenek, mint a frissen főzött kávé illata egy borongós hétfő reggelen.

Útmutató kezdőknek és újrakezdőknek

 


1. Tudd, hogy mire van szükséged – és mire nincs

Mielőtt egyáltalán keresgélni kezdenél, ülj le magaddal egy kávéra, és tedd fel a nagy kérdést: miért van szükségem weboldalra?

  • Információátadás? (pl. szolgáltatás bemutatása)
  • Értékesítés? (pl. webshop)
  • Bizalomépítés? (pl. blog, sztorik)
  • Automatizálás? (pl. e-mail lista, időpontfoglalás)

Ehhez társul egy másik: mekkora büdzsével számolsz? Ez nem azért fontos, mert minden webdesigner pénzéhes – hanem mert ez határozza meg, milyen szintű technikai és vizuális megoldások férnek bele.

És persze: ki a célközönséged? A webes stílusa, UX (felhasználói élmény) és a szövegek hangvétele is rájuk kell rezonáljon.

Egy jó webdesigner már itt kérdezni kezd. Ha nem kérdez, hanem „csomagot” kínál, fuss!


2. Nézd meg, mit tett le az asztalra (avagy: a portfólió mindent elmond)

A portfólió egy webdesigner névjegykártyája. Ne csak azt nézd, hogy tetszik-e, amit látsz – hanem hogy mennyire illik hozzád:

  • Van hasonló iparági projektje?
  • Tud finoman bánni a színekkel és térközökkel?
  • Átláthatóak a weboldalai, logikus a felépítésük?

Ne félj kérdezni! Ha valami tetszik, mondd meg. Ha valami hiányzik, kérdezd meg, miért.

 

3. Kommunikáció: beszélget vagy csak beszél?

A jó webdesigner nem csak kivitelez, hanem partner a gondolkodásban. Figyelj arra, hogyan kommunikál:

        • Időben válaszol?
        • Érthetően fogalmaz?
        • Türelmes a kérdéseiddel?
        • Rákérdez a céljaidra, ügyfeleidre, stratégiádra?

Ez nem csak kényelmi szempont. Egy weboldal nem csak „kirakat”, hanem rendszer – és a rendszer csak akkor működik, ha a háttérben ember-ember kapcsolatok építik.

4. Technikai tudás és szemlélet

Webdesigner vagy fejlesztő? Nos, nem ugyanaz. A webdesigner felelős a megjelenésért, a fejlesztő a működésért. Persze sokan vannak, akik mindkettőt viszik – de fontos tudni, hol húzódnak a kompetenciahatárok.

Amit kérdezz:

  • Milyen rendszerben dolgozik? (pl. WordPress, Webflow, Shopify)
  • Kódol vagy sablonokat használ? (Mindkettő jó lehet – attól függ, mire van szükséged.)
  • Ért a SEO-hoz? (= keresőoptimalizálás: segít, hogy a weboldalad megtalálják a Google-ben)
  • Tud alapvető marketingautomatizálást integrálni? (pl. hírlevél, popup, ajándék letöltés)

5. Árak, szerződés, garancia

Egy korrekt webdesigner átlátható ajánlatot ad. Nincsenek rejtett költségek, minden tételesen szerepel:

  • Tervezés
  • Kivitelezés
  • Tárhely, domain
  • Frissítés, karbantartás

Kérj szerződést! Ez nem bizalmatlanság, hanem biztonság mindkét félnek. És garancia? Egy korrekt webes vállalja, ha hibázik – és kijavítja.


6. Ajánlások, vélemények, érzések

Ha van ismerősöd, akinek van szép és jól működő weboldala, kérdezd meg, ki készítette. A személyes ajánlás aranyat ér.

De az sem baj, ha „csak” Google-értékeléseket olvasol, Facebook-csoportokban kérdezel vagy utánanézel a nevüknek.

És figyelj az érzéseidre! Egy webdesigner nemcsak szolgáltató, hanem partner. Ha már az elején nem jó a dinamika, az ritkán lesz jobb később.

 7. Mikor NE válassz valakit)

Egy kis piros zászló még nem a világ vége – de ha többet is látsz, érdemes továbblépni:

  • „Egy hét alatt kész lesz.” (Komplexebb weboldal nem lesz minőségi ilyen gyorsan.)
  • „Majd ő megírja a szöveget is.” (Ha nem ismeri a célpiacodat, hogyan írná meg hitelesen?)
  • „A SEO nem számít, úgysem hoz ügyfelet.” (Itt ideje elbúcsúzni.)
  • „Nem kell szerződés, megbízunk egymásban.” (Szép gondolat, de nem üzlet.)

 


8. Milyen egy jó webes kivitelező?

Egy jó webdesigner…

  • kérdez
  • edukál
  • gondolkodik
  • figyel rád és az ügyfeleidre
  • látja a nagy képet, de figyel a részletekre
  • nem sablonban, hanem megoldásban gondolkodik
  • és igen, végigvezet a folyamaton, nem hagy egyedül a döntésekkel

Összefoglalás – és egy kis útravaló

Webdesignert választani kicsit olyan, mint fodrászt keresni esküvő előtt. Nem csak az a fontos, hogy ügyes-e, hanem hogy érzi-e, mi áll jól neked. Ehhez viszont neked is tudnod kell, ki vagy, mire van szükséged, és mi az a stílus, ami igazán rólad szól.

Ha csak egy dolgot viszel magaddal ebből a cikkből, legyen ez:

A jó webes nem a legolcsóbb, hanem az, aki segít a céljaidat elérni.

És ha úgy érzed, most már tisztábban látsz, akkor hajrá: vágj bele a keresésbe! A következő webes partnered lehet, hogy épp egy kattintásra van.

 


Ha tetszett a cikk, és úgy érzed, megérett benned a gondolat, hogy új weboldalt készíts, nézz körül a Maze WebArt szolgáltatásai között vagy foglalj időpontot egy díjmentes beszélgetésre – talán pont én leszek az, aki segít megmutatni a világnak, ki vagy valójában

Írj nekem!

maze webart, webdesign, szövegírás, honlap, weboldal, szücs gabi

2 + 10 =

Adatvédelmi áttekintés
- webdesign&more

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassam. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalra, és segít engem abban, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak, melyek szorulnak javításra.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy a weboldal megőrizze a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Statisztikai sütik

Ez a webhely a Google Analytics-et használja anonim információk gyűjtésére, mint például az oldal látogatóinak száma és a legnépszerűbb oldalak.

A cookie engedélyezése lehetővé teszi, hogy javítsam honlapomat.

Kiegészítő sütik

A weboldalon  található sütiket a sütik kezelése dokumentumban találod.