fbpx
Nézegeted a weboldaladat és nem tetszik?
Mintha valami hiányozna…
Közben meg jönnek a látogatók. Számolgatod őket, de még ajánlatot sem kérnek, vagy csak elhagyják a kosarat vásárlás helyett.

Ha már találkoztál valamelyik szituációval, akkor nagy valószínűséggel a weboldalad a látogatóid számára nem megfelelő. Viszont ezen egy weboldal audit nagyon könnyen segíthet.

Mi a lényeg? Egy audit során feltárjuk a problémás részeket, és javítási megoldásokat beszélünk át a marketing stratégiádnak megfelelően.

„Gabival véletlenül találkoztunk: egy honlap auditot készített nekünk. Miközben az eredményeken végigmentünk kristályosodott ki bennem, hogy ő az, akivel együtt szeretnék dolgozni a honlapunk felújításán: annyira alapos volt az audit elemzése és olyan hasznos és trendi tippeket adott, hogy rögtön bizalmat szavaztam neki. A közös munka elvárásaimnak megfelelően gördülékenyen ment, nagyon jól tudtunk kommunikálni, szuper ötleteket hozott és gyorsan dolgozott. Minden megvolt határidőre és az extra kérdéseimre is mindig nagyon gyorsan reagált. Gyönyörű és strukturált a honlapunk.”

Varsányi Eszter – drRiedl Natúrkozmetikumok

Szerettem volna neked megmutatni, mit gondolt Eszter a munka végeztével.

De kezdjük a történet elején.

Tényleg a véletlen hozott össze minket, és ha már így alakult végigmentünk Eszter honlapján, hogy megfejtsük, miért is nem tetszik neki.

A webshop látogatottságára és a vásárlási arányokra Eszter nem panaszkodhat, hiszen egy stabil márkát épített ki az évek során, és a minőségi natúrkozmetikumaival sok ezer nő szívét hódította már meg.

De akkor mi volt a baj? Lelövöm a poént előre, hiányzott Eszter oldalából a SZÍVE. Készült neki egy hibátlanul funkcionáló webshop, de valahogy nem tudta a márka esszenciáját közvetíteni.

Hiszen erről szól egy weboldal a márkád üzenetének tökéletes továbbításáról. Muszáj, hogy benne legyen a szíved és a lelked darabkája. Természetesen ki kell egészíteni a megfelelő funkciókkal is.

Az érdeklődőd/vásárlód életét kell megkönnyítened, így nagyon fontos, hogy logikusan felépítsd a honlapodat és adj egy utat a felhasználóknak. Ha gyorsan megtalálják, amit keresnek, akkor szeretni fogják az oldaladat.

Milyen pontokon is mentünk végig, és mit érdemes neked is átnézni az oldaladon?

A kapcsolatfelvétel után, minden esetben a következő pontokon haladok végig és elemzem a weboldalt:

  • Célközönség meghatározása és vizuális összhang
    Egy jól felépített weboldal figyelembe veszi a célközönséget. Az audit során fontos szempont, hogy a vizuális elemek – színek, formák, képek – hogyan illeszkednek a célközönség elvárásaihoz. A megfelelő színpaletta kiválasztása kulcsfontosságú, hiszen az érzelmi hatása hatalmas lehet: nyugalmat sugárzó pasztell színek, letisztult, modern elemek és természetközeli képek mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a weboldal a kívánt érzéseket váltsa ki a látogatókból.
  • Betűtípusok és olvashatóság
    A túl sokféle betűtípus zavart kelthet, és ronthatja a felhasználói élményt. Az audit során vizsgálom, hogy a betűtípusok száma és típusa megfelelően szolgálja-e a weboldal célját. Fontos, hogy az olvashatóság minden eszközön biztosítva legyen.
  • Reszponzivitás (mert már az emberek 65%-a mobilról netezik)
    A mai világban a weboldalaknak nemcsak asztali számítógépen, hanem mobilon és tableten is tökéletesen kell működniük. A reszponzivitás azt jelenti, hogy a weboldalad alkalmazkodik a különböző kijelzőméretekhez, és minden eszközön könnyen használható marad. Az audit során megvizsgálom, hogy a weboldal hogyan jelenik meg és működik különböző eszközökön. Fontos, hogy ne csak a design, de a funkcionalitás is változatlan maradjon: az elemek megfelelően rendeződjenek át, a szövegek olvashatóak legyenek, és a navigáció egyszerű maradjon mobilon is.
  • UI design (Felhasználói felület tervezés)
    Első benyomáson múlik a legtöbb. Erre egy weboldalnak 3-7 másodperce van. A vizuális megjelenésnek nemcsak esztétikusnak, hanem a márkával összhangban lévőnek kell lennie. Az audit során kiemelten figyelem a színeket, formákat és elrendezéseket. Megnézem, hogy könnyen átlátható-e az oldal, vagy esetleg zsúfoltnak tűnik. A színek harmóniája különösen fontos: tükrözik-e a márkád üzenetét? Egy professzionális weboldal azonnal felkelti a látogató figyelmét, és vizuálisan vezeti őt a tartalomban.
  • UX design (Felhasználói élmény tervezés)
    A felhasználói élmény az egyik legkritikusabb elem. Az oldalad használhatósága, az információk átláthatósága és a navigáció egyszerűsége mind befolyásolják, hogy a látogató végül vásárlóvá válik-e. Az audit során figyelem, mennyire egyértelműek a CTA-k (Call to Action gombok), milyen könnyen találják meg a látogatók a keresett információkat, és zökkenőmentes-e a vásárlási folyamat. Ha túl sok lépésből áll a vásárlás, vagy ha nehezen elérhetőek az alapvető információk, az elriaszthatja a látogatókat.
  • Funkciók működése
    Egy weboldal nemcsak szép, hanem funkcionális is kell, hogy legyen. Az audit során alaposan átnézem az oldal működését: a kosár, a kapcsolatfelvételi űrlap, a hírlevél feliratkozás vagy a termékszűrés mind kritikus funkciók. Mindennek zökkenőmentesen és gyorsan kell működnie, hogy a látogató ne veszítse el az érdeklődését. Ha például egy funkció nem működik megfelelően, vagy túl lassú, az akár vásárlók elvesztéséhez is vezethet.
  • Adatok frissessége és relevanciája
    A tartalom és a termékek folyamatos frissítése elengedhetetlen. Egy elavult, nem naprakész weboldal bizalmatlanságot kelthet a látogatókban. Az audit során ellenőrzöm, hogy a termékadatok, árak, blogcikkek, hírlevél feliratkozások és más releváns információk frissítése rendszeres-e. Ha a weboldal nem tartalmaz friss adatokat, az a látogatók szemében azt sugallhatja, hogy a vállalkozás nem naprakész.
  • Jogi megfelelőségek
    A GDPR előírásainak való megfelelés és a megfelelő adatkezelési tájékoztatók megléte alapvető fontosságúak. Az audit során megnézem, hogy van-e adatvédelmi nyilatkozat, sütikre vonatkozó tájékoztató és beleegyezési lehetőség. Ezek nemcsak kötelezőek, de a látogatók bizalmát is növelik.

Egy weboldal audit sokkal többet ad, mint egy egyszerű technikai ellenőrzés. Megmutatja, hol vannak a gyenge pontok, milyen lehetőségek rejlenek a weboldalban, és hogyan lehet az oldal a lehető legvonzóbb és leghatékonyabb a látogatók számára.

Ahogy Eszter esetében is, nemcsak a funkciók, hanem az érzések és az üzenet is számít.

Írj nekem!

maze webart, webdesign, szövegírás, honlap, weboldal, szücs gabi

6 + 3 =